MS Szczecin to nowoczesny masowiec należący do floty Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM). Statek został zbudowany w 2012 roku w chińskiej stoczni Xingang w Tianjin. Ten specjalistyczny statek o długości 190 metrów i nośności 37 884 DWT służy do transportu ładunków masowych. Jest wyposażony w cztery własne dźwigi.
Najważniejsze informacje:- Statek został ochrzczony 14 marca 2012 roku
- Należy do typu handy-size
- Może transportować zboże, węgiel i rudę żelaza
- Posiada własne dźwigi umożliwiające obsługę w portach bez infrastruktury
- Jest częścią 57-statków floty PŻM
- Aktywnie uczestniczy w międzynarodowym transporcie morskim
Charakterystyka techniczna masowca MS Szczecin
MS Szczecin to specjalistyczny masowiec typu handy-size, należący do floty Polskiej Żeglugi Morskiej. Statek handlowy Szczecin został zaprojektowany do przewozu różnorodnych ładunków masowych. Jest to jednostka o wszechstronnym zastosowaniu, która może operować w różnych portach na całym świecie.
Masowiec PŻM Szczecin wyróżnia się imponującymi parametrami technicznymi. Jego konstrukcja została zoptymalizowana pod kątem efektywnego transportu morskiego. Jest to nowoczesna jednostka spełniająca wszystkie międzynarodowe standardy bezpieczeństwa.
Długość | 190 m |
Szerokość | 28,5 m |
Nośność | 37 884 DWT |
Budowa i wyposażenie statku
Masowiec Xingang Szczecin został zbudowany w chińskiej stoczni Xingang w Tianjin. Proces konstrukcyjny zakończył się w 2012 roku, co czyni go relatywnie młodą jednostką we flocie PŻM. Statek reprezentuje najnowsze standardy w swojej klasie.
Uroczystość chrztu MS Szczecin odbyła się 14 marca 2012 roku. Matką chrzestną została Teresa Kołogrecka-Bajek.
- Cztery własne dźwigi pokładowe
- Nowoczesny system nawigacyjny
- Zautomatyzowany system kontroli ładunku
- Specjalistyczne wyposażenie do obsługi różnych typów ładunków masowych
Czytaj więcej: Producenci okien w Polsce - Ranking producentów okien PCV
System załadunkowy i możliwości transportowe
Handy-size Szczecin posiada zaawansowany system załadunkowy, który umożliwia szybką i efektywną obsługę różnych rodzajów ładunków. System ten jest w pełni zautomatyzowany i kontrolowany przez doświadczoną załogę.
Własne dźwigi MS Szczecin pozwalają na niezależne operacje przeładunkowe. To szczególnie ważne w portach o ograniczonej infrastrukturze.
Działalność operacyjna MS Szczecin
MS Szczecin regularnie obsługuje trasy międzynarodowe. Statek operuje na głównych szlakach handlowych łączących kontynenty.
Jednym z przykładowych rejsów był transport kukurydzy z Nowego Orleanu. Docelowym portem był meksykański Tuxpan.
Jednostka wykazuje wysoką efektywność w realizacji zadań transportowych. Statek MS Szczecin zapewnia regularną i niezawodną obsługę kluczowych tras handlowych.
Zarządzanie statkiem przez PŻM
Polska Żegluga Morska zarządza rozbudowaną flotą handlową. W jej skład wchodzi 57 jednostek o różnej specyfikacji.
MS Szczecin PŻM jest częścią nowoczesnej floty operatora. Łączna nośność wszystkich statków PŻM przekracza 2 miliony ton.
Typ statku | Liczba jednostek |
HANDYSIZE | Część floty |
KAMSARMAX | Część floty |
Promy (Unity Line) | Część floty |
Jaką rolę pełni MS Szczecin w polskiej flocie handlowej?
MS Szczecin stanowi ważny element potencjału transportowego Polski na międzynarodowych szlakach morskich. Jest to jedna z najbardziej uniwersalnych jednostek w swojej klasie. Reprezentuje nowoczesną flotę handlową naszego kraju.
Statek przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki morskiej. Statek handlowy Szczecin umacnia pozycję PŻM na światowych rynkach. Jest dowodem na wysokie kompetencje polskiego sektora morskiego.
MS Szczecin - nowoczesny filar polskiej floty handlowej
MS Szczecin to przykład nowoczesnego masowca typu handy-size, który łączy w sobie uniwersalność z zaawansowaną technologią. Jego nośność 37 884 DWT oraz wyposażenie w cztery własne dźwigi czynią go niezwykle wszechstronną jednostką.
Zbudowany w 2012 roku statek handlowy Szczecin regularnie obsługuje międzynarodowe trasy, transportując różnorodne ładunki masowe, od zboża po rudę żelaza. Jest częścią 57-statków floty PŻM o łącznej nośności przekraczającej 2 miliony ton.
Jako jeden z kluczowych aktywów Polskiej Żeglugi Morskiej, statek znacząco przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki morskiej, umacniając pozycję kraju na międzynarodowych szlakach handlowych. Jego możliwość samodzielnego załadunku i rozładunku sprawia, że może operować nawet w portach o ograniczonej infrastrukturze.